Elektroninė prekyba išgyvena aukso amžių

Nors statistika rodo, kad elektroninės prekybos apimtys visame pasaulyje stabiliai auga, didžiausi šuoliai buvo pastebėti pasaulinės pandemijos laikotarpiu. Dėl tuo metu įvairiose šalyse galiojusių judėjimo ir fizinių suvaržymų, elektroninė prekyba sparčiai augo. Daugelis vartotojų atrodo šio apsipirkimo būdo privalumus ir juo naudojasi iki šiol. Ne išimtis ir Lietuva – apsipirkimą internetu renkasi vis daugiau tautiečių.

Verslas keliasi į internetą

Daugelis parduotuvių susiduria su pandemijos padariniais – išaugusios nuomos kainos, darbuotojų trūkumas ir kitos priežastys verčiau verslą ieškoti išeičių. Ir išeitimi dažnai tampa elektroninė prekyba, kuri leidžia išsaugoti veiklą sumažinant kaštus. Verslui patogu tai, kad prekiaujant internetu nereikia išlaikyti dideliu reprezentatyvių patalpų, pakanka mažesnio skaičiaus darbuotojų.

Tačiau į internetą keliasi ne tik prekių pardavėjai, o ir paslaugų teikėjai. Kuriama vis daugiau paslaugų, kurias galima teikti nuotoliniu būdu ir jos siūlomos ne tik vietos, bet ir užsienio rinkai. Žinoma, ne visos paslaugos gali būti suteiktos per nuotolį, tačiau daugelis paslaugų teikėjų internetą sėkmingai išnaudoja pardavimams: dovanų kuponai, išankstinės rezervacijos – elektroninė prekyba tam puikiai tinka.

Daugiau dėmesio skiriama elektroninėms parduotuvėms

Jei anksčiau elektroninės parduotuvės daugelyje įmonių buvo tik papildomu pardavimų kanalu, tai pastaruoju metu jos veržiasi į pirmą planą. Elektroninė prekyba sudaro lemia vis didesnę pajamų dalį, todėl į ją daugiau ir investuojama. Jau retai galima išvysti nefunkcionalių seno dizaino elektroninių parduotuvių – verslininkai pataikauja vartotojams ir siūlo išmanias bei apsipirkimą pagreitinančias funkcijas.

Konkurencinėje kovoje laimi pirkėjai

Elektroninė prekyba sulaukia vis didesnio verslo susidomėjimo, tad šioje srityje auga ir konkurencija. Elektroninės parduotuvės siūlo vis geresnes apsipirkimo sąlygas: nemokamą pristatymą, ilgesnius prekių grąžinimo terminus, nuolaidas ir lojalumo programas. Vis dėlto daugiausiai šioje situacijoje išlošia pirkėjai, kurie gali apsipirkti paprasčiau, greičiau ir pigiau.

Vis dėlto pirkėjus vilioja ne tik akcijos ir kainos – jiems svarbus ir apsipirkimo patogumas bei parduotuvės patikimumas. Dėl to svarbu puoselėti gerą reputaciją ir stengtis dėl pirkėjų. Daugelis vartotojų jau dabar pripažįsta, kad apsiperka internetu, nes elektroninėse parduotuvėse jaučiasi labiau vertinami.

Ar elektroninė prekyba pakeis fizines parduotuves?

Pardavimų apimtims internete augant, vis dažniau susimąstoma – gal šis apsipirkimo būdas pakeis tradicines fizines parduotuves ir prekybos centrus? Juk jau šiandien galima internetu užsisakyti ir maisto, ir buitinės chemijos, įsigyti knygų, kosmetikos, drabužių ar net baldų ir statybinių medžiagų. Visgi bent jau artimiausiu metu tikėtis fizinių parduotuvių kracho dar neverta – tokias parduotuves renkasi vyresnio amžiaus grupei priskiriami pirkėjai, jas taip pat mėgsta ir tie, kuriems svarbu prekę apžiūrėti, o drabužį pasimatuoti. Be to, fizines parduotuves ar atsiėmimo punktus dažnai turi ir pačios elektroninės parduotuvės.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *